Sikerek elméletben, tervek a gyakorlatban

Miközben Granek ösztöndíjasaink sikerrel vették az első egyetemi félév kihívásait, négy új csapattaggal bővült a Karrierkövető program edzőutánpótlás biztosítását célzó ága.

Sikerek elméletben, tervek a gyakorlatban

A tavalyi évhez hasonlóan idén is érkezett felhívás az egyesületeknek, hogy amennyiben az adott klubban van olyan elhivatott fiatal sportoló, aki edzőnek készül, és szívesen venne részt az alapítvány által szervezett programokban a gyakorlati tudás megszerzése végett, akkor várjuk az ajánlásokat. Az Angyalföldi Vízisport Egyesületből Petrovic Maját, a Merkapt-Meklertől Bódi Ákost, a Dunaferrtől Kulcsár Dorinát, Dunafüredről pedig Tekauer Patrikot javasolták az egyesületvezetők. Az így tíz fősre duzzadt csapat idén sem fog unatkozni. „A tervek között egyelőre további edzéslátogatások szerepelnek, köztük olyan funkcionális edzések, amelyeken ők maguk is elvégzik a gyakorlatokat. Szeretnénk bevonni őket a Vízivándor programba, hogy menjenek túrázni a gyerekekkel, hiszen a kicsiket főleg ilyen programokkal lehet megtartani, egy életre megszerettetve velük a sportágat. Továbbá szeretnénk, ha részt vennének régiós versenyeken, de ebben az évben abszolút a szegedi síkvízi világbajnokság lesz a fő attrakció. Itt az a cél, hogy a fiatalok aktívan részt vegyenek a háttérmunkálatokban, hiszen ez egyedülálló lehetőség arra, hogy testközelből figyelhessék a legjobbakat, edzőket és sportolókat egyaránt, és azt is láthatják, más nemzetek hogyan működnek együtt csapatként” – összegezte az eddig megfogalmazott terveket Horváth Noémi projektmenedzser. Amíg pedig kiderül, pontosan mi minden vár idén a leendő edzőpalántákra, megkérdeztük a már korábban csatlakozott Granek tanulmányi ösztöndíjasainkat, hogyan boldogultak a tanulmányaikkal az első félévben.

„Összességében jól sikerült a félévem, egy tárgy csúszott át a másodikba, az anatómia. Ez az én hibám is, de az e-learning kései megnyitásával az egyetem is húzta az időnket, így csúsztam a tanulással, és nem voltam elég hatékony. Ebben közrejátszott az is, hogy a gimnasztika nevű tárgynál a tanár nem vette figyelembe azt, hogy mindössze egy féléves tárgya van, és szerintem ehhez képest túl sok volt a követelmény, amihez segítséget viszont nem kaptunk. Mindezek ellenére próbáltam a legjobbat kihozni mindenből, és sikerült egy 4,1-es átlagot elérnem, aminek örülök. Ebben a félévben tanultam a hibáimból, így kicsit okosabban állhatok neki a következőnek.” Szekeres Zsolt

„Sokféle tapasztalatot szereztem ebben a félévben. Egyrészt nagyon tetszett az elmúlt időszak, mert egy remek csapat kovácsolodott össze, akikkel sikeresen vettük az akadályokat. A legnagyobb nehézséget a gimnasztika okozta, de az utolsó vizsgán sikerült hármassal átmennem. Az egyetlen tárgy, ami sajnos nem sikerült, az az anatómia. De ebben a félévben azon leszek, hogy ezt is kijavítsam. Az ösztöndíj nagyon sokat segített nekem az utazás és az étkezés finanszírozásában.” Fejér Zakariás

„Az első félév az elején sok stresszel járt, szokásomhoz hűen így elég sokat idegeskedtem. Később persze belerázódtam a dolgokba, az egyetem számomra egy nagyon jó élmény, hiszen már rég vártam, hogy nekikezdhessek a TE-nek. Az órákat illetően voltak olyan tanárok, akik kifejezetten élvezetes előadásokat tartottak, és persze olyanok is, ahová nem szívesen jártam. Az első vizsgaidőszak nagy kihívás volt. Voltak kellemes és kellemetlen csalódásaim is, mint például a gimnasztika, amitől nagyon féltem, mégis jól teljesítettem, nem így az anatómiában, ahol életem legnehezebb vizsgájával találkoztam, és bár háromszor is megpróbáltam, nem sikerült teljesítenem. Ettől kicsit elszomorodtam, de a következő félévben újra megpróbálhatom. Szerencsére a Granek mellett részese lehetek más ösztöndíjprogramnak is, ezek nagyban megkönnyítik az egyetemi időszakot.” Kiss Blanka